Наш педагогічний колектив має змогу здійснювати переорієнтацію всього освітньо-виховного процесу з навчального на розвивальний. Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів, періодичними педагогічними виданнями.
Педагогам дошкільного закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахового майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, використання кращого досвіду вихователів садку, району, інших областей, проходження курсів підвищення кваліфікації при ЗІППО.
Слід відмітити, що колектив ЗДО активно реалізовує єдину науково-методичну тему «Реалізація діяльнісного підходу до навчання та виховання шляхом використання інноваційних технологій з метою формування життєво компетентнісної особистості» впроваджуючи в освітньо – виховний процес новітні педтехнології:
група «Ягідка» - технологія В.В.Воскобовича «Казкові лабіринти гри»;
група «Сонечко» - методика Х. Кюїзенера «Розумні палички»;
група група «Дзвіночок» та «Пролісок» - методика використання схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям (автор Н.Гавриш.) розвиток зв’язного мовлення і культури мовленнєвого спілкування.
Всі групи - заняття з фізичної культури, технологія фізичного виховання дітей М.Єфименка «Казкова фізкультура».
*Організація різних форм виховної роботи.
Навчально–виховний процес у дошкільному закладі здійснюється відповідно до програми виховання дітей дошкільного віку «Українське дошкілля». Рішення про вибір програм обговорено й схвалено педагогічною радою закладу ( протокол № 2 від 31.08.2020).
Учасниками навчально – виховного процесу ЗДО є: діти, педагогічні працівники, обслуговуючий персонал, батьки та особи, які їх заміняють, представники підприємств, установ та інші особи, які беруть участь у навчально – виховній роботі.
Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому нашому закладі залишаються заняття з різних видів діяльності, які затверджені робочим навчальним планом.
У закладі дошкільної освіти вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. Тривалість занять:
- для дітей раннього віку – 10-15 хвилин;
- молодшого дошкільного віку – 15–20 хвилин;
- старшого віку – 25 – 30 хвилин.
Організація життєдіяльності дітей у ЗДО включає в себе трудову діяльність, самостійну художню діяльність, роботу з безпеки життєдіяльності.
Проводились Дні здоров’я, свята, ранки, екскурсії, музично – спортивні розваги, організовувалися конкурси, вікторини та виставки дитячих малюнків та поробок, спільних робіт з батьками та вихователями.
Методичну роботу у даному закладі дошкільної освіти забезпечує директор. Методична робота ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів. Реалізація поставлених завдань на кожний навчальний рік відбувається через індивідуальні консультації для педагогів, роботу постійно діючих семінарів, творчих груп, а також через цілу систему методичних заходів, спрямованих на розв’язання актуальних науково-методичних проблем. Предметом розгляду на засіданнях є педагогічні та психологічні основи сучасних освітніх технологій.
Навчально - методичне забезпечення відповідає вимогам реалізації Базового компоненту дошкільної освіти, Програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля».
В закладі стимулювання творчого потенціалу базується на принципах методичної роботи:
педагогічна співпраця з вихователем;
робота в режимі довіри, доброзичливості;
творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
надання вихователеві права вибору; системність методичних заходів;
щоденна допомога;
випереджувальний характер методичної роботи.
Вся методична робота в закладі дошкільної освіти підпорядкована систематичному плану роботи, який складається на основі аналізу за минулий навчальний рік, комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок. До річного планування залучаються всі працівники закладу, враховуючи їхню кваліфікацію, творчі здібності, можливості, їхні запити, побажання, зауваження.
Структура методичної роботи в закладі забезпечує виконання запитів, потреб і побажань кожного педагога, бо її модель створена з урахуванням рівня професійної майстерності кожного педагога.
Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року. При плануванні роботи дошкільного закладу керуються принципом актуальності, науковості, наступності, перспективності, системності, які забезпечують відповідність змісту планів досягненням психолого-педагогічної науки та позитивного педагогічного досвіду, орієнтацію змісту плану на потреби сьогодення та забезпечення якості розвитку, вихованості та навченості дітей. Професійному зростанню педагогічних працівників закладу сприяють курси підвищення кваліфікації в м.Ужгороді, відвідування обласних та районних семінарів, методоб’єднань, участь у роботі творчих груп, самоосвіта. В дошкільному закладі створені умови для підвищення професійного рівня та формування компетентності педагогів. Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи, що сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів. Важливою й найефективнішою формою методичної роботи з вихователями є проведення відкритих занять, які відповідають сучасним вимогам, інтегровані заняття з використанням інноваційних технологій. Працюючи над проблемою впровадження інноваційних технології в практику роботи з дітьми, педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані заняття в залежності від розділу програми, обраного напрямку, що забезпечує належну продуктивну діяльність.
Вихователі всіх груп облаштували важливі і доцільні розвивальні осередки: рухової діяльності, пошуково-дослідницької, сенсорного розвитку, музичної, ігрової та театралізованої діяльності, національний куточок, предметно-практичної діяльності та інші. їх зміст та наповнення відповідають завданням розвитку дітей відповідного віку. Діти мають вільний доступ до осередків, що сприяє реалізації їх інтересів та бажань. Руками вихователів виготовлено достатньо розвивального дидактичного матеріалу, який може бути використаний як для занять, так і для індивідуальної роботи з дітьми.
Вивчення роботи в групах дозволяє констатувати, що вихователі разом з помічниками вихователів в цілому, забезпечують демократизацію виховного процесу і розуміють та враховують душевний стан дітей, контактують з ними. Спілкування з дітьми доброзичливе. Сприятливий психологічний клімат, спокійне середовище, без зайвих подразників, допомагають дітям швидко адаптуватися.