Річний звіт керівника за 2023-2024 навчальний рік
ЗВІТ
директора Веряцького закладу дошкільної освіти (ясел-садка) «Світанок»
Іваніга Юлії Василівни
про роботу закладу у 2023-2024 н.р.
Даний звіт зроблений на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178 "Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю", зміст звіту підготовлений на підставі «Положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педколективом та громадськістю».
Мета :
Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідувача.
Завдання звітування:
1. Забезпечити прозорість, відкритість і демократичність управління навчальним закладом.
2. Стимулювати вплив громадськості на прийняття та виконання керівником відповідних рішень у сфері управління навчальним закладом.
Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:
- Конституції України,
- Закону України «Про освіту»,
- Закону України «Про дошкільну освіту»,
- Положення про дошкільний навчальний заклад,
- Базовий компонент дошкільної освіти України
- Закону України «Про охорону праці»
- Закону України «Про цивільну оборону»
- Закону України «Про дорожній рух»
- Закону України «Про відпустки»
- Закону України «Про мови
- власного Статуту,
- річного плану роботи на 2023-2024 н.р.
Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.
Діяльність закладу направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.
Безпосереднє керівництво дошкільним закладом здійснює директор, згідно із повноваженнями, закріпленими Статутом ЗДО.
Заклад дошкільної освіти розрахований на 75 місць. Обліковий склад дітей дошкільного навчального закладу у 2023-2024 навчальному році склав в середньому 79 осіб, з них:
- ясельних груп – 1 - 22 дітей;
- дошкільних груп – 57 – дітей.
Групи комплектуються віковими ознаками.
Зараховування дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється на підставі заяв батьків, медичної довідки про стан здоров’я дитини, ксерокопії свідоцтва про народження дитини.
Заклад дошкільної освіти працює з 07.30 – до 18.00 години з п’ятиденним робочим тижнем та 10,5 годинним перебуванням дітей
Навчальний рік у закладі дошкільної освіти розпочався 1 вересня і закінчився 31 травня. З 1 червня по 31 серпня у дошкільному закладі проводиться оздоровлення дітей.
Заклад дошкільної освіти свою діяльність відповідно до річного плану, який складається на навчальний рік та період оздоровлення. План роботи схвалено педагогічною радою закладу (протокол № 1 від 31.08.2024 р.).
Персональний внесок керівника з підвищення рівня організації навчально-виховного процесу у навчальному закладі.
* Вжиті завідувачем дошкільного навчального закладом заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-ти річного віку:
З метою прогнозування перспективної мережі ЗДО працівниками закладу щорічно проводиться облік дітей закріпленого за ЗДО мікрорайону.
У закріпленому мікрорайоні станом на 01.09.2023 року зареєстровано – 141 дітей віком від народження до 6 років, з них - охоплено дошкільною освітою (враховуючи і дошкільні заклади смт. Королево) – 91,7 % від загальної кількості зареєстрованих дітей мікрорайону). Прослідковується значне зниження народжуваності. І як наслідок, зниження чисельності контингенту у наступні роки.
Тому переді мною стоїть завдання – розвивати матеріальну базу закладу, рекламувати рівень досягнень вихованців, формуючи позитивний імідж та привабливість ЗДО.
З метою пропагування дошкільної освіти та більш глибокого ознайомлення з роботою дитячого садка, традиційно, у травні було проведено онлайн - конференцію «День відкритих дверей для батьків майбутніх вихованців». Була надана можливість переглянути організацію життєдіяльності дітей, вернісажі дитячих та колективних з вихователями робіт, оглянути предметно – ігрове середовище ЗДО та групових кімнат
У мікрорайоні також зареєстровано 36 дітей 5-річного віку (25 % від загальної кількості зареєстрованих дітей мікрорайону) з них: 22 (70%) дітей – відвідують Веряцький ЗДО «Світанок»
На виконання Закону України “Про дошкільну освіту”, листа МОН України від 18.12.2000 року “Про організацію роботи з дітьми старшого дошкільного віку, Інструктивно-методичного листа МОН України від 04.10.2007 року « Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні заклади”, «Про здійснення соціально – педагогічного патронату» (від 17.12.2008 №1/9 – 811) особлива увага приділялась навчанню дітей 5-ти річного віку. Протягом року здійснювався педагогічний патронат дітей 5 років, які не регулярно відвідують ЗДО. Педагогічні працівники відвідали такі сім’ї вдома, проінформували батьків про можливі форми здобуття їхніми дітьми дошкільної освіти.
* Створення умов та вжиті заходи щодо упровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес
Розвиток науки і техніки сприяв появі нових форм навчальної комунікації, новітнім методам розв'язання освітніх завдань. З огляду на це роль вихователя набула нової якості. Він розвиває пізнавальні якості дошкільника, його життєву компетентність у різних сферах буття. Досвід показує, що все нове із часом стає традицією і що традиції утверджує соціум, а новаторами виступають яскраві особистості реформаторського типу. На сучасному етапі все очевиднішим стає те, що традиційна освіта, орієнтована на передавання знань, умінь і навичок, не встигає за темпами їх нарощування. Специфічними особливостями інноваційного навчання є його відкритість майбутньому, здатність до передбачення на основі постійної переоцінки цінностей, налаштованість на конструктивні дії в оновлюваних ситуаціях, основою яких є інноваційні педагогічні технології.
Становлення нової системи дошкільної освіти потребує радикального переосмислення сформованого підходу до професійно й діяльності педагога. Сучасному дитячому саду потрібен педагог, здатний самостійно планувати, організовувати педагогічно доцільну систему роботи, а не просто виконувати посадові обов'язки.
Наш педагогічний колектив має змогу здійснювати переорієнтацію всього освітньо-виховного процесу з навчального на розвивальний. Вихователі користуються сучасними науковими розробками, авторськими методиками, розробками занять, свят та розваг, матеріалами з досвіду роботи кращих педагогів, періодичними педагогічними виданнями .
Педагогам дошкільного закладу надана можливість впроваджувати різні форми підвищення фахового майстерності: самоосвіта, взаємовідвідування методичних заходів, колективні перегляди, використання кращого досвіду вихователів садку, району, інших областей, проходження курсів підвищення кваліфікації при ЗІППО.
Слід відмітити, що колектив ЗДО активно реалізовує єдину науково-методичну тему «Реалізація діяльнісного підходу до навчання та виховання шляхом використання інноваційних технологій з метою формування життєво компетентної особистості» впроваджуючи в освітньо – виховний процес новітні педтехнології:
група «Ягідка» - «Сенсорний розвиток дітей раннього дошкільного віку за методикою М. Монтесорі»
група «Сонечко» - «Інноваційна технологія у мовленнєвому розвитку дошкільнят: Впровадження методики «Виховання казкою» Л. Б. Фесюкової»
група група «Дзвіночок» та «Пролісок» - методика використання схем-моделей для навчання дітей описовим розповідям (автор Н.Гавриш), «Сторітелінг: мистецтво розповідання» К.Крутій
всі групи - заняття з фізичної культури, технологія фізичного виховання дітей М.Єфименка «Казкова фізкультура».
*Організація різних форм виховної роботи.
Навчально–виховний процес у дошкільному закладі здійснюється відповідно до програми виховання дітей дошкільного віку «Українське дошкілля». Рішення про вибір програм обговорено й схвалено педагогічною радою закладу ( протокол № 2 від 31.08.2020).
Учасниками навчально – виховного процесу ЗДО є: діти, педагогічні працівники, обслуговуючий персонал, батьки та особи, які їх заміняють, представники підприємств, установ та інші особи, які беруть участь у навчально – виховній роботі.
Основною формою організаційної роботи навчальної діяльності дітей дошкільного віку у нашому нашому закладі залишаються заняття з різних видів діяльності, які затверджені робочим навчальним планом.
У закладі дошкільної освіти вихователі проводять заняття індивідуальної та групової форми організації, тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані, підсумкові. Тривалість занять:
- для дітей раннього віку – 10- 15 хвилин;
- молодшого дошкільного віку – 15 – 20 хвилин;
- старшого віку – 25 – 30 хвилин.
Організація життєдіяльності дітей у ЗДО включає в себе трудову діяльність, самостійну художню діяльність, роботу з безпеки життєдіяльності.
Проводились Дні здоров’я, свята, ранки, екскурсії, музично – спортивні розваги, організовувалися конкурси, вікторини та виставки дитячих малюнків та поробок, спільних робіт з батьками та вихователями.
2. Фінансування навчального закладу та його раціональне використання
Найбільш складним та відповідальним напрямком у роботі директора є збереження, зміцнення та розвиток матеріальної бази ЗДО.
Веряцький ЗДО «Світанок» є комунальним закладом. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється згідно кошторису. Виділені фінансові асигнування на 2023 рік на 100 % забезпечили оплату праці, харчування та комунальних послуг.
Багато проблем ми вирішуємо, але є проекти з великими фінансовими затратами: запуск в роботу очисних систем, закупка нових МАФів на майданчиках, покраска залізної огорожі закладу.
Висловлюю слова щирої вдячності батькам вихованців та спонсорам за матеріальну підтримку та допомогу у вирішенні поточних, нагальних питань.
3. Вжиті заходи щодо забезпечення навчального закладу кваліфікованими педагогічними кадрами та доцільність їх розстановки.
Останнім часом роботу директора та взагалі дошкільного навчального закладу переважно оцінюють за якістю проведеного ремонту, оформленням групових кімнат та навчальних кабінетів.
Це справді важливо, але дитячий садок, на мою думку, - це не стіни, а насамперед люди - маленькі вихованці та їх батьки, працівники, та ідеї, що цих людей згуртовують.
Досягнення демократичних стосунків між вихователем, батьками, дитиною накладає свій відбиток на загальний стиль відносин, які покликані створювати умови для розвитку творчих здібностей вихованців через особистістно зорієнтоване навчання та згуртування колективу.
Педагогічними кадрами заклад дошкільної освіти укомплектований частково та обслуговуючим персоналом повністю. Праця педагогів упорядкована відповідно до нормативних норм, передбачених колективним договором. Станом на 01.06.2024 року у закладі є кілька вакансій: музичний керівник -1 ставка, психолог – 0,75 ставки, керівник гуртка – 0,5 ставки, кастелянка – 0,25 ставки.
№ | Категорія працівників | Кількість штатних одиниць | Фактично зайнято % |
1. | Кількість працівників усього | 28,45 | 25,95 |
педагогічний персонал вихователі психолог музичний керівник керівник гуртка фізінструктор | 11,45 7,2 0,75 1,00 0,50 0,50 | 09,20 7,2 0 0 0 0,50 | |
Медичний персонал | 1,25 | 1,25 | |
обслуговуючий персонал | 15,75 | 15,50 |
Навчально-виховний процес в дошкільному закладі забезпечували 8 педагогів, з них 3 - мають вищу освіту, 1 – середню спеціальну освіту, 4 – бакалавр;
За кваліфікаційними категоріями:
«спеціаліст вищої категорії» – 0 педагогів;
«спеціаліст І категорії» - 2 педагог;
«спеціаліст ІІ категорії» - 2 педагогів;
«спеціаліст» – по диплому – 3 педагогів;
тарифний розряд - 1
педагогічне звання «старший вихователь» - 0 педагогів;
педагогічне звання «вихователь-методист» - 0 педагогів.
За критерієм педагогічний стаж:
до 3 років - 2 пед.;
від 3 до 20 років - 6 пед.;
Як керівник, я переймаюсь проблемою забезпечення кваліфікованими педкадрами. Фінансова та іміджева непривабливість сфери веде до відтоку висококваліфікованих працівників з системи дошкільної освіти. Аналізуючи наведені дані можна зробити висновок, що фінансова та іміджева непривабливість сфери веде до відтоку висококваліфікованих працівників з системи дошкільної освіти.
Адміністрацією дошкільного закладу створено всі умови для працівників, які заочно здобувають вищу освіту: при виконанні учбового плану їм надаються додаткові оплачувані відпустки, мають змогу користуватися науковою, методичною та періодичною педагогічною літературою для написання курсових робіт, тощо.
Атестація, яку кожний педагог проходить кожні 5 років, є важливим стимулом підвищення якості роботи, що у свою чергу, безперечно покращує результативність освітнього процесу. Відповідно до Положення про атестацію педагогічних працівників затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 09 вересня 2022 року № 805, постанови Кабінету Міністрів України «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30 серпня 2002 р. № 1298 (зі змінами), наказом Міністерства освіти і науки України «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26 вересня 2005 р. № 557 (зі змінами), на підставі рішення атестаційної комісії ІІ рівня Відділу освіти, молоді спорту, культури і туризму Королівської селищної ради 4 квітня 2024 року від 16.03.2021 р. під атестацію потрапило 3 педагоги яким було присвоєно наступні розряди та категорії:
- кваліфікаційна категорія «спеціаліст І категорії» та 13 тарифний розряд вихователю Веряцького ЗДО «Світанок» ТАРНАЙ Наталії Василівні;
- кваліфікаційна категорія «спеціаліст ІІ категорії» та 12 тарифний розряд вихователю Веряцького ЗДО «Світанок» КОСТЯК Наталії Василівні;
- кваліфікаційна категорія «спеціаліст ІІ категорії» та 12 тарифний розряд вихователю Веряцького ЗДО «Світанок» ФУРЧА Марині Іванівні.
Методичну роботу у даному закладі дошкільної освіти забезпечує вихователь-методист. Методична робота ґрунтується на сучасних досягненнях психолого-педагогічної науки з урахуванням професійної та особистої зрілості педагогів. Реалізація поставлених завдань на кожний навчальний рік відбувається через індивідуальні консультації для педагогів, роботу постійно діючих семінарів, творчих груп, а також через цілу систему методичних заходів, спрямованих на розв’язання актуальних науково-методичних проблем. Предметом розгляду на засіданнях є педагогічні та психологічні основи сучасних освітніх технологій.
Навчально - методичне забезпечення відповідає вимогам реалізації Базового компоненту дошкільної освіти, Програми розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля».
Методичний кабінет в даному закладі відсутній. Вирішення окреслених завдань здійснюється шляхом пошуку нового змісту, форм і методів роботи з педагогічним колективом.
В закладі стимулювання творчого потенціалу базується на принципах методичної роботи:
педагогічна співпраця з вихователем;
робота в режимі довіри, доброзичливості;
творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
надання вихователеві права вибору; системність методичних заходів;
щоденна допомога;
випереджувальний характер методичної роботи.
Вся методична робота в закладі дошкільної освіти підпорядкована систематичному плану роботи, який складається на основі аналізу за минулий навчальний рік, комплексного вивчення результатів, здобутків, педагогічних знахідок. До річного планування залучаються всі працівники закладу, враховуючи їхню кваліфікацію, творчі здібності, можливості, їхні запити, побажання, зауваження.
Структура методичної роботи в закладі забезпечує виконання запитів, потреб і побажань кожного педагога, бо її модель створена з урахуванням рівня професійної майстерності кожного педагога.
Види і форми планування освітнього процесу в закладі обговорюються та схвалюються педрадою на початку навчального року. При плануванні роботи дошкільного закладу керуються принципом актуальності, науковості, наступності, перспективності, системності, які забезпечують відповідність змісту планів досягненням психолого-педагогічної науки та позитивного педагогічного досвіду, орієнтацію змісту плану на потреби сьогодення та забезпечення якості розвитку, вихованості та навченості дітей. Професійному зростанню педагогічних працівників закладу сприяють курси підвищення кваліфікації в м.Ужгороді, відвідування обласних та районних семінарів, методоб’єднань, участь у роботі творчих груп, самоосвіта. В дошкільному закладі створені умови для підвищення професійного рівня та формування компетентності педагогів. Вдало поєднанні колективні, групові та індивідуальні форми методичної роботи, що сприяють ефективному росту фахової майстерності педагогів. Важливою й найефективнішою формою методичної роботи з вихователями є проведення відкритих занять, які відповідають сучасним вимогам, інтегровані заняття з використанням інноваційних технологій. Працюючи над проблемою впровадження інноваційних технології в практику роботи з дітьми, педагоги проводять тематичні, комплексні, комбіновані, інтегровані заняття в залежності від розділу програми, обраного напрямку, що забезпечує належну продуктивну діяльність.
Вихователі всіх груп облаштували важливі і доцільні розвивальні осередки: рухової діяльності, пошуково-дослідницької, сенсорного розвитку, музичної, ігрової та театралізованої діяльності, національний куточок, предметно-практичної діяльності та інші. їх зміст та наповнення відповідають завданням розвитку дітей відповідного віку. Діти мають вільний доступ до осередків, що сприяє реалізації їх інтересів та бажань. Руками вихователів виготовлено достатньо розвивального дидактичного матеріалу, який може бути використаний як для занять, так і для індивідуальної роботи з дітьми.
Вивчення роботи в групах дозволяє констатувати, що вихователі разом з помічниками вихователів в цілому, забезпечують демократизацію виховного процесу і розуміють та враховують душевний стан дітей, контактують з ними. Спілкування з дітьми доброзичливе. Сприятливий психологічний клімат, спокійне середовище, без зайвих подразників, допомагають дітям швидко адаптуватися.
Відповідно до Закону України «Про освіту», Постанови Кабінету Міністрів України від 10.04.2019 року № 530 «Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти», Постанови Кабінету Міністрів України від 14.02.2017 року № 88 «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами», Постанови Кабінету Міністрів України від 29.07.2015 року №530 «Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад», листа Міністерства освіти і науки України від 13.11.2018 року №1/9-691 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти», заяви батьків, висновку інклюзивно-ресурсного центру про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини та з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціальну адаптацію та підготовку до отримання наступного рівня освіти у закладі оргвнізовано інклюзивне навчання для Дуран Юрія Юрійовича, 2020 р.н. та Юречко Ванесси Василівни 2018 р. н.
Разом з командою психолого-педагогічного супроводу, нами була розроблена індивідуальна освітня траєкторія для кожної дитини, а саме індивідуальна програма розвитку. Тричі на рік ця програма переглядалася, в неї вносилися корективи, доповнення.
В нашій роботі переважає індивідуальна форма навчання. На заняттях, асистент вихователя завжди поруч з дітьми та допомагає їм, якщо вони не зрозуміли вихователя. Якщо діти не засвоюють тему заняття - то заняття переноситься на індивідуальну роботу.
Весь рік педагоги працювали з дітьми над адаптацією в соціальній, освітній і побутовій сферах життєдіяльності. Забезпечували разом з іншими працівниками закладу освіти здорові та безпечні умови навчання та виховання.
Спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами велося кожного дня у спеціально розробленому щоденнику.
4. Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я дітей та працівників
* Забезпечення організації харчування та медичного обслуговування вихованців і працівників:
Одним з пріоритетних напрямків діяльності керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу. Раціон харчування збалансований згідно вимог організму дитини в білках, жирах, вуглеводах, мінералах та вітамінах на добу.
Одним з пріоритетних напрямків діяльності колективу Веряцького ЗДО «Світанок» є збереження та зміцнення здоров’я дітей закладу. З травня 2020 року в закладі впроваджено систему НАССР, котра дозволяє гарантувати виробництво безпечної продукції шляхом ідентифікації й контролю небезпечних чинників.
Раціон харчування збалансований згідно вимог організму дитини в білках, жирах, вуглеводах, мінералах та вітамінах на добу.
Питний режим є невід’ємною складовою життя та функціонування організму кожної людини, у Веряцькому закладі освіти «Світанок» він організований таким чином, щоб сприяв задоволенню потреб дітей у безпечній та якісній воді.
Харчування вихованців здійснюється відповідно до Інструкції з організація харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. Діти одержують - 3х разове харчування при 10,5 годинному перебуванні в ЗДО. Замовлення продуктів та їх завезення здійснюється сектором харчування. Сестрою медичною складається меню-розкладка з урахуванням чотирьохтижневого примірного меню, погодженого з територіальним органом Держпродспоживслужби та технологічних карток.
Продукти харчування, що постачаються в дитсадок, мають сертифікати якості та відповідності.
У Веряцькому ЗДО «Світанок» відбулися такі зміни щодо норм харчування:
- зменшено кількість споживання солі та цукру, жирів рослинного і тваринного походження;
- з вжитку виключено ковбасні вироби, сосиски, кондитерські вироби, пельмені, вареники;
- зменшено кількість споживання хліба та картоплі;
- збільшено кількість споживання молока та кисломолочних продуктів, м’яса, риби, круп та бобових, овочів та фруктів.
Керівником закладу та керівником робочої групи НАСР постійно контролюється якість страв та харчування дітей на групах, якість продовольчої сировини, санітарно-гігієнічні умови. Здійснюється також постійний моніторинг за організацією харчування у ЗДО, що дає можливість говорити про успішне завершення у Веряцькому ЗДО «Світанок» перехідного періоду до нових норм харчування, який був встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 „Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку” і завершився 01 січня 2022 року.
Незаконне надмірне використання коштів за харчування дітей відсутнє. Протягом навчального року у закладі перебували діти пільгового контингенту. Всього таких 31 (14 - діти війсковослужбовців, 2 – дітей з інклюзивною формою навчання, 15 дітей з багатодітних сімей). Я особисто постійно контролюю якість страв та харчування дітей на групах, якість продовольчої сировини, санітарно-гігієнічні умови. Здійснюється також постійний зовнішній моніторинг за організацією харчування у ЗДО.
* Надання соціальної підтримки та допомоги дітям-сиротам, дітям позбавлених батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей, дітям з багатодітних сімей, дітям-чорнобильцям.
Від батьківської плати за харчування дітей пільгових категорій звільнені:
- 100% за дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- 100% за дітей, які потребують корекції розумового та фізичного розвитку (глухі, слабочуючі, сліпі, слабозорі, з важкими порушеннями опорно-рухового апарату, порушення мовлення, з малими та затухаючими формами туберкульозу);
-100% за дітей-інвалідів;
-100% за дітей із малозабезпечених сімей;
-100% за дітей, з родин вимушених переселенців;
-100% за дітей із сімей військовослужбовців
-50% за дітей із багатодітних сімей (3 і більше дитини).
Для виявлення дітей пільгового контингенту двічі на рік проводиться соціальне опитування батьків для складання соціального паспорта ЗДО. З батьками та членами родин проведена роз’яснювальна робота щодо права користування пільгами, проведене матеріально-побутове обстеження сімей дітей пільгового контингенту. Сім’ям, які потребували підтримки, надавались консультації
* Медичне обслуговування вихованців дитячого садка
здійснюється штатним медичним працівником ЗДО та закріпленим лікарем АЗПСМ с. Веряця. Відповідно до графіку, за наявності вакцин проводились щеплення дітям в умовах закладу, проводилися огляди лікарями-спеціалістами дітей старшого віку та дітей третього року життя, щоквартальні антропометричні виміри дітей, оформлення карток до школи. Усі діти мають рівень фізичного розвитку, що відповідає стандартам нашого регіону.
На диспансерному обліку дітей не перебуває. Що показує позитивну динаміку змін. Директор та медичні працівники постійно контролюють дотримання у групах режиму дня, режиму провітрювання, рухового режиму, санітарний стан. Промовистим показником якості профілактично-оздоровчої роботи є стан захворюваності дітей.
Середні показники фізичної підготовленості за 2023-2024 навчальний рік
(обстежено 79 дітей дошкільного віку)
високий рівень - 20%
достатній – 63%
середній – 15%
початковий – 2%
* Аналіз відвідуваності у 2023-2024 н. р.
Відвідування дітьми закладу є також показником не тільки стану здоров’я дітей, але і рівня психологічного комфорту у групах. Однак, на жаль, відношення деяких батьків до необхідності систематичного відвідування дитиною групи залишає бажати кращого. Причинами тривалих пропусків також є: неплатоспроможність батьків, перебування матерів у відпустці по догляду за дитиною, яка вже відвідує ЗДО, навчання батьків, безробіття. Середньорічна кількість відвідуваності складає 62 %.
Санітарно-освітня робота серед батьків проводиться через бюлетені, бесіди, консультації. Розроблено заходи спрямовані на адаптацію новоприбулих дітей, зниження захворюваності в осінній період, а також роз’яснювальної роботи серед батьків щодо ізоляції хворих дітей з дитячого колективу для швидшого їх одужання. Безпосередньо у групах проводиться консультативна робота з батьками щодо оздоровлення дітей вдома та в умовах дитячого садка.
Кожен працівник закладу 2 рази на рік проходить обов’язковий безкоштовний медичний огляд, який фіксується в індивідуальних медичних книжках. Згідно трудового стажу робітників надаються виплати по листам непрацездатності.
Усім працівникам закладу надається щорічна відпустка з наданням матеріальної допомоги на оздоровлення - згідно діючого законодавства (ст.57) Закону України «Про освіту».
* Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм:
Відповідно до Закону України «Про охорону праці», було проведено навчання та перевірку знань працівників з охорони праці, повторні та позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя і здоров’я дітей в ЗДО пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги. Двічі на рік, до оздоровчого періоду та початку навчального року, проводилося випробування спортивного та нестандартного обладнання на території дошкільного закладу, в спортивній залі та в групових кімнатах. Відповідальною особою з охорони праці проводяться перевірки обладнання на відповідність вимогам безпеки. Обладнання, яке не відповідає вимогам вилучається для ремонту.
Профспілковий комітет бере участь у розробці комплексних заходів щодо досягнення встановлених нормативів з охорони праці, в роботі комісії з атестації посадових осіб на знання ними нормативних актів з охорони праці. Він також здійснює суспільний контроль за охороною праці в особі своїх вибраних органів і представників.
Робота педагогічного колективу та всіх робітників ЗДО щодо профілактики дитячого травматизму будується на Базовому компоненті дошкільної освіти в Україні та програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», яка спрямовує роботу педагогів на формування у дошкільників певної життєвої позиції, елементарної життєвої компетентності. Ми вважаємо, що тільки систематична робота з дітьми щодо безпеки життєдіяльності може виробити в дитячій свідомості стереотипи безпечної поведінки в життєвому середовищі.
Протипожежна безпека у закладі дошкільної освіти посідає важливе місце в організації всієї роботи з охорони праці. Розроблено плани евакуації дітей на випадок пожежі, за звітний період перезаряджено всі вогнегасники, призначено відповідальних осіб. Проводяться евакуаційні заходи на випадок виникнення пожеж, тиждень пожежної безпеки згідно з наказом по ЗДО.
Щороку по завершенню «Тижня безпеки» діти узагальнюють одержані знання у своїх творчих роботах ( малюнки, вірші, творчі оповідання)
* У закладі дошкільної освіти здійснюється соціальний захист працівників.
Між адміністрацією і трудовим колективом закладу у квітні 2020 року укладений Колективний договір, ухвалений на зборах трудового колективу. Він пройшов експертизу спеціалістів управління освіти та управління праці та соц. захисту. Цей договір є нормативним актом, на підставі якого здійснюється регулювання соціально – економічних, виробничих і трудових відносин.
Щодо соціально – трудових пільг, гарантій, компенсацій адміністрація та орган профспілкової первинної організації забезпечують належні умови соціального захисту працівників.
Зобов’язання адміністрації, передбачені колективним договором, ретельно виконуються.
Між адміністрацією та профспілковим комітетом існує тісний зв’язок. Мною, як завідуючою, постійно подаються подання на узгодження всіх штатних одиниць. Члени профспілкового комітету є членами атестаційної та тарифікаційної комісій, з організації техніки безпеки, пожежної безпеки, охорони праці.
* Моральне та матеріальне стимулювання працівників, організація їх відпочинку.
Адміністрація та профспілка разом виступають за належний контроль у навчально – виховній роботі, оздоровчій та культурно – масовій роботі.
Мікроклімат в колективі можна визнати добрим.
Створені належні умови для здійснення навчально – виховної роботи, відносини з керівництвом та колегами стабільні, доброзичливі. Кожен працівник добросовісно відповідає за свій об’єм роботи, з відповідальністю відносяться до виконання своїх функціональних та посадових обов’язків.
Творча атмосфера у колективі відповідає високому рівню професійності працівників.
Згідно з існуючими законодавчими актами та Положеннями про щорічну грошову винагороду та преміювання працівники дошкільного закладу одержали грошову винагороду.
* Стан дитячого травматизму:
Випадків виробничого та дитячого травматизму, за звітний період, зареєстровано не було.
5. Залучення педагогічної та батьківської громадськості навчального закладу до управління його діяльністю; співпраця з громадськими організаціями
Родина і дошкільний навчальний заклад – два суспільних інститути, які закладають фундамент майбутнього дитини. У них одна мета: виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним, творчим та духовним потенціалом.
Адміністрацією та вихователями садка ведеться постійна планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. Проводяться “Дні відкритих дверей”, батьківські збори.
Один із основних принципів нашої роботи є відкритість. Ми завжди готові поділитись досвідом своєї роботи з колегами, з батьками. Вважаю, що батьки є основними замовниками та координаторами роботи дитячого садка, і керівник та працівники підзвітні, насамперед, саме їм.
6. Дисциплінарна практика та аналіз звернень громадян з питань діяльності навчального закладу.
Організація роботи зі зверненнями громадян є важливою складовою управління закладом. Особистий прийом громадян керівником в закладі проводиться згідно графіка роботи завідувача, який затверджено начальником управління освіти та погоджено з головою ради профспілки. З метою упередження появи звернень, зняття конфліктних ситуацій, роз’яснення проблемних питань освіти, фінансово-господарської діяльності, батьківської плати, приймаю участь у групових батьківських зборах де батьки мають змогу порушити хвилюючі їх питання. На веб-сайті ЗДО є можливість он-лайн задати питання будь-кому з адміністрації.
№ з/п | Тематика порушених питань
| 2023 за6 міс. | 2024 за 6 міс. |
1 | Працевлаштування | 4 | 3 |
2 | Оформлення дитини до ЗДО | 26 | 5 |
3 | Оплата за харчування, відвідування ЗДО | 38 | 21 |
4 | ВСЬОГО | 68 | 29 |
Основні проблеми, з якими звертаються до керівника це: працевлаштування, оформлення дитини до закладу або переведення з однієї групи в іншу та іншого закладу. За ініціативи Директора на особистий прийом запрошуються батьки дітей, які мають заборгованість по оплаті за харчування та тривало не відвідують ЗДО.
* Результати перевірок, проведених управлінням освіти та іншими органами державного нагляду (контролю).
У 2023-2024 н. р. зовнішнього аудиту стану роботи колективу управлінням освіти та інших контролюючих органів не проводилося.
За підсумками проведеного внутрішнього аналізу виділено проблеми та визначені наступні завдання, які повинні гарантувати подальший розвиток ЗДО:
- Оптимізація навчально-виховного процесу через вдосконалення змісту освіти, впровадження інноваційних технологій, що забезпечують високий рівень його якості.
- Забезпечення оптимальних умов збереження і розвитку здоров'я вихованців та працівників ЗДО.
- Удосконалення системи управління ЗДО через використання сучасних інформаційних технологій.
- Стимулювання навчально-методичної, дослідницької діяльності педагогів ЗДО через конкурси, нові напрямки в роботі методичної служби та організацію творчих груп.
І на закінчення хочеться відзначити, що якщо звернутися до формулювання очікуваних результатів, відображених у річному плані та порівняти їх з результатами, досягнутими закладом, розумієш - дитячий садок крокує в ногу з часом, виконуючи соціальне замовлення в відповідно до державної політики в області розвитку дошкільної освіти.
4 червня 2024 року